jag kunde inte välja, så här har ni alla tre

Jag rekomenderar att ta några andetag mellan dem, det skulle iallafall jag gjort.

1
du är djuret som ändrar färg
du skiftar i tid, som tickande ögon
som ett dragspel, fram och tillbaka

fanns de någonsin monster
jag skulle älskar det du var

börja andas igen, snälla

2
ett pussel krossar du med dina tår
han tittar på medans du leker död
ett ljud från en gammal vind rör dig
du vet inte om det

äga, ge, ta, få
att ge för att få äga

3
alternativ för förlossning
kniv hammare eller såg
kärlek talar till mig
inget annat
får jag lov?

små barn fixerar sina fingrar vid tunna underlag
de har inga bevis, du äger detta pulserande

du pratar om att resa
du vill stryka fina fingrar över något som inte känns
du vill

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0