Nummer 3 Självkänsla

4. Din identitet

Dethär handlar också om att lyssna på sin vilja, att vara ärlig mot sig själv med andra ord. Fråga dig själv, vad är jag för människa? vad gör jag för att vara den jag är? Acceptera det du gör och att du faktiskt är den du är.

5. Ta över makten
(över dig själv)
Att tolka vad andra känner, vad andra tänker är vi människor jätteduktiga på. Att redan anta vad folk tror om en eller känner för känsla. Så, nu, ska du ta kommandot och vända på alltihop istället. Använd tankar som ger dig energi och som du mår bra av istället för tankar som tar ifrån din energi och får dig att må dåligt. Istället för att tänka "nu tittade hon på min näsa, hon tycker säkert att den är stor och ful" så tänk = "hon tittade på min näsa, vi båda har en varsin näsa, kul grej, vart var vi?". Det kanske låter larvigt men det är ju precis såhär vi måste och ska göra. För hur vet vi vad hon/han tänker? eller känner? Vi vet ingenting, varför då lägga så mycket energi och tankar på det. Tänk positiva tankar, om dig och om andra så ska du se att du kommer må mycket bättre!

6. Loggbok
En loggbok är som en slags dagbok. Fast i en dagbok, där skriver du om allt från himmel till jord och kanske helst om något kärleksproblem eller någon som du irriterar dig på och liknande.
Den här boken, loggboken, ska du få äran att skriva ner allt bra som händer i ditt liv. Som t.ex. Något jag lärt mig idag. Någont jag gjort bra. En eller flera situationer jag kännt att jag mått bra i. Intressanta/bra ögonblick. Tacksamhet osv.

7-9 kommer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0