Dogwalk


Vad händer? Modellerna på catwalken ramlar snart ihop. Med noll glädje, styrka eller mod marcherar dem ut på catwalken, fram och tillbaka fram och tillbaka. Hur orkar dem? 
Vad jag har hört/läst, så när dem blir "för smala" enligt de som "bestämmer" får dem inte längre vara med på catwalken. Dem pressar dem alltså så hårt och förbjuder dem att äta vissa saker (i princip allt) och sedan när dem nått målet dem vart tvungna att nå blir dem kickade. Dem blir kickade precis då dem mår som sämst, lämnade.
Jag önskar jag var deras fågelmamma, då hade jag gett dem mycket mask.

Allting inom modellvärlden verkar vara så otroligt sjukt och omänskligt. Jag vet ingenting, aldrig varit där, det är bara de jag ser och hör, och då kan jag bara tänka mig vad som finns där bakom, allt de dolda.
Vackra människor. Jag önskar vi någondag får vara precis som vi är och att ingen ska bedöma vårt utseende, vad vi säger eller vad vi gör.



pUss // Lo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0