Loggboken. För att stärka självkänslan!

BRA
1. jag har vackra ögon
2. jag är en duktig dansare
3. jag fixar allt bara jag vill
4. jag är social

TACK
1. tack för att jag finns
2. tack för att jag har en dröm
3. tack för att jag är frisk
4. tack för att jag ständigt jobbar
med min personliga utveckling

HJÄLP
1. hjälp mig att få allt gjort idag, som jag planerat
2. hjälp mig att leva i nuet
3. hjälp mig att inte självcentrera
4. hjälp mig att våga säga vad jag tycker

Där har du min Loggbok för dagen. Jag hoppas att du skriver du med!
Jag skulle aldrig må så bra som jag gör om jag inte gjorde detta!



VIKTIGT!
Var inte rädd för att upprepa.. mer upprepningar - desto snabbare resultat kommer du möta, det lovar jag dig.
Stå på dig. Våga skriva det du kanske aldrig uppmärksammat dig själv om. De helt klart svåraste punkterna är "BRA"punkterna. Våga skriva att du t.ex. är snygg, att du har en jävligt nice kropp och att du faktiskt står för den du är och hur du ser ut.
Börja med att skriva en gång om dagen. Det är svårt, mycket svårt. Men övning ger färdighet (den har alla hört minst 10 ggr i sitt liv), så är det med allt, varesig vi vill tro på det eller ej. När du fått rutin på det och känner att de börjar rulla på, kan du börja dela med dig av de du skriver, till vänner/familj, till din flickvän/pojkvän. Nyttigt!
Dela med dig av det du skriver, inspirera andra att börja skriva så ni kan läsa upp för varandra vad ni båda skrivit. Dela med er av drömmar och underbara egenskaper ni bär på.

Ös på, listan blir lång, tro mig!
//Lo

Kommentarer
Postat av: johanna

BRA

1. Jag jobbar och sliter som en tok.

2. Jag har satt upp mål som jag strävar mot.

3. Jag är envis.

4. Jag kan lyssna.



TACK

1. tack för att jag vaknar varje morgon

2. tack för att jag har mat på bordet och tak över huvet

3. tack för att jag kan springa, hoppa, gå som jag vill

4. tack för att jag har dom vackraste vännerna någon människa skulle kunna föreställa sig



HJÄLP

1. hjälp mig att sluta tänka tillbaka på grekland och inse att här och nu är ganska okej.

2. hjälp mig att lyssna på vad andra säger till mig om mitt utseende

3. hjälp mig att förstå att det är okej att göra misstag

4. hjälp mig att faktiskt börja skriva detta varje dag som louise föreslår

2009-11-02 @ 12:36:28
URL: http://aktuelle.blogg.se/
Postat av: din lop

johanna, jag vet att du fixar det galant, och du kommer märka resultat snabbare än vad du tror.

BRA att du gjorde detta! jag är stolt.

försök att utgå från allt bra med digg och allt roligt du gör, det är där du lär dig att faktiskt leva i nuet och strunda i bekräftelsen från andra. det viktiga är att du får bekräftelse av dig själv, och det får du en stor dos av, av att skriva denna dina loggbok varje dag, 1-2 ggr.

det är du som är johanna, och tänk, det finns ju faktiskt ingen jävel som kan vara dig bättre än du själv!

2009-11-02 @ 12:48:52
URL: http://louielo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0