Hoffmaestro - I'm not leaving now

Godmorgon! Är uppe med tuppen, hurra! Väckte min lillebror som skulle till skolan kl 08:00. Gjorde en mysig frukost med tända ljus och allt man kan tänka sig till frukostbordet. Riktigt nöjd storasyster.
Har en fin "to-do"lista framför mig som jag nu tänkte följa, det står - duscha.
Så hej så länge!



dikt 1:
kan köpa dig ett hav
vara din slav
på din köpta ö
tills den dagen du kommer dö
ge dig en vulkan
obegränsat med banan
ge dig en hydda
laga mat med krydda
vara din tupp
allt detta efter min bankråns cup

varje kväll massage
vid hyddan ett garage
kan bröd baka
på söndagar en kaka
gifter dig i spansk kyrka
sen vi indian gud dyrka
efter bankrånen
ger jag dig månen

dikt 2:
i din blick
får man en kick
börjar tänka
olika ord länka
ens fingrar
man försöker körklara
att blicken besvara

dikt 3:
lev utan sol i några år
känn sedan på dina mörka sår
titta sen ut från ditt rum
och se något som gör dig stum
lev utan mat några år
känn sedan på dina lår
ät sedan från en favvo buffé
och se hur du kommer att le
såhär mår jag varje gång jag ser dig

dikt 4:
vet ej om det är jag eller i mig en demon
men mina ord är inga lån, inget känslomässigt rån
även om jag kan vara ett fån
så gör jag inga sånna hån
kanske dina ögon som detta skriver
men det är inte jag som driver

dikt 5:
det är min beundran av din läpp
men kanske bränner alla skepp
ror ensam i rodbåt
lyssnar på en dum låt
men det är värt varenda mening
varenda bokstavsförberedning
så läppen försvinner från min hjärna
och hamnar i en fallande stjärna
// dikter av "P"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0