Topped it off with a pair of old shoes

Känslor är något som gör en till en annan person?
Känslor förändrar din personlighet, och visar en falsk sida?

Igår, träffade jag en vän och fikade i timmar, vi pratade om just detta. Mycket samtalsämnen, men något som stannade i mitt huvud är dehär med känslor. Att man är en person är fakta, att alla är olika och alla äger svaga sidor och starka sidor är sant. Men när de kommer till känslor, känslor där läget är på max, som tillexempel när man är arg, kär, ledsen eller förväntansfull. 
Min vän talade om för mig att han tror att man inte är sig själv när man är just där, i de maximala läget. Man kan ju dra dehär hur långt man vill eller så tar man de bara som det är, men jag har börjat tänka på hur jag reagerar, om jag är mig själv när jag är i dessa situationer. När jag är vansinnigt arg, när jag är hjälplöst ledsen, när jag är okontrollerat kär och när jag är lyckligt förväntansfull..
Jag är en person som tänkt väldigt mycket, analyserat och dragit mina egna slutsatser av folks beteende och ord. Jag anser att det är mycket onyttigt för den oskuldsfulla själen. Jag har blivit bättre, men fortfarande måste jag jobba på det. Nu känner jag att jag snöade in på något helt annat..
Det jag ville komma fram till var att jag vill inte tänka för mycket, men fortfarande är de ett intressant ämne, känslor. Vill veta om jag kliver ur min person som Louise när jag är i mitt maximala känslomässiga tillstånd eller om jag stannar hos mig och utvecklar det där?

Jaja.. tankar, hitodit.

Coming up next: Jag bjuder på bilder, och info om lördag + vad ni ska göra då!
//Lo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0