THIS IS IT

En magisk man, vid namn Michael Jackson, dog den 25 Juni år 2009.

Filmen "This Is It" är utan manus och jag skulle mer kalla de en dokumentär. Man ser hur alla lägger sin själ till hundra procent i de dem gör, musiker, dansare, Michael själv + hela crewet.
Efter hans död har jag börjat lyssna på honom, vilket jag tror är helt normalt, men fortfarande väldigt konstigt. Det är precis som i vårt vanliga liv. När döden kommer och hälsar på, önskar vi ofta att vi gjort något annolunda, inte alltid men ofta, inte sant? "Jag skulle sagt att jag älskade honom. Jag skulle visar vad jag verkligen kände. Jag skulle berättat...". Det är vårt mänskliga som spökar.



Filmen fick mig verkligen inse att "Leva för det man gör, Göra det man lever för", och självklart att leva för stunden, man vet aldrig vad som väntar sig. Att leva i nuet är väll rätt cool att leva efter.
Jag ryser i hela kroppen när jag hör Micheals musik, och under hela filmen hade jag fjärilar i magen. Ett engagerat och vackert avslut av Michaels liv. De gör en alldeles varm i hela kroppen.
Se filmen!

//Lo

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för en bra recension, nu har jag sett filmen också och tycker du beskriver den med dina ord väldigt exakt hur det kändes att sitta och kolla och bara brusa upp i hela kroppen. Samt hur allt känns så hopplöst när någon går bort men att man inte uppskattar denne när den väl är i livet. Du är bra Louise. Kram

2009-11-05 @ 00:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0