när alla löften klingar falskt



Hej människor.
Jag har precis kommit hem ifrån en trevligt/rolig studentmottagning, hos mina gudföräldrars son som bar hatt och ett väldigt gott humör.
Ikväll.. har jag ont i knät, är trött och tänkte bara stanna hemma. Känns som det är en bra idé, att vara hemma och ta det lugnt för en gång skull. Inte färdas, inga möten, inga regler, ingen alkohol utan bara andas i lugn takt och stanna innanför dörren.

På senaste tid har jag märkt att snart nalkas studenten för mig också. Du är inte ensam min vän. Så länge som man har väntat, dragit sina tunga skor fram och tillbaka, fram och tillbaka till och från skolan. Snipp snapp snut så var sagan slut.

Det var mina ord för idag, för ikväll. Hoppas er kväll blir lika mild som min. På eget vis, egen tolkning.
Snart är det sommar ska du se. Gråt inte mer.
//Lo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0