Tänk på hjärtat





Heop
Goda nyheter, fullproppad helg med godsaker. Ända inpå måndagen faktiskt! Ska börja skriva lite bättre också, eller, bättre å bättre, iallafall börja mina meningar med stor bokstav.

Ett underbart jobb har jag, måste jag säga. Längtar faktiskt till varje gång (skönt att för en gång skull längta till något). Är barnflicka, nämnde det tidigare, men då hade jag bara träffat dem en snabbis tillsammans med deras moder. Alexander, 3 och Theo, 1 ni borde faktiskt vara avundsjuka på riktigt. Tänk er, massa bajsblöjbyten, dreggel och bebissnor över hela kläderna, bli urpumpad på energi, få lite sådär smått knarr i ryggen, tjaffs om vem som ska leka med vad, kan det bli bättre? a lite.

Tillbaka till helgen.
Fredag kallar jag inte "helg", då sover jag.
Men vi börjar på lördagen. Kl 10:00 ska jag stå uppställd och redo i skolan, klampa in i dansstudion för att aggera jury. Självklart tillsammans med andra. Inta min plats och försöka med min skarpaste syn hjälpa till att ta in "barn" födda 1993 till danslinjen på Södra Latin hösten 09, heja heja, det ska bli jättelolit.
Kvällens akt är den festliga. Mat och dryck slinker ner genom strupen med mycket trevligt sällskap. Melodifestivalen finalen, dans dans och dricka och sen dans. Detta leder till utgång i lördagsnatten.
Söndag fyller pappa år, 49 barre. Sen är den mystiska planen att jag glider iväg på öppet hav, kryssning, ännu en gång med mycket trevligt sällskap.
Ledig på måndag.


Tips till dumma människor: Va inte dumma

Ha en gosig kväll. Det ska jag ha, försöka somna i tid.
Jag kämpar på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0