får väll bli kärlek..





kärlek är inte bara smärta

frihet och lydnad

saker som inte passar ihop

det är kärlek för mig


eller iallafall den kärlek jag mött

sjuk kärlek, skadad kärlek

svart och ekande kärlek

allt man får tillbaka är sin skakande röst

sina egna ord som studsar tillbaka från väggarna


om jag någonsin ska bli kär

så ska jag bli kär i någon

en levande människa

som står där vid väggen och tar emot

låter det inte knuffas tillbaka igen

aldrig någonsin


alla dras med någon sort kärlek

du kanske bär på en vit kärlek

oskuldsfull och mild kärlek

kärlek som leker mellan läpparna

vill aldrig sluta andas

tillsammans


eller en grön kärlek

som river och drar

inte förstår varför, när

eller hur


röd kärlek, blixtrande varm

torkar en direkt efter tårar

signaler som varvar från varmt till kallt

konstgjorda fingrar

vill ha mer



jag vill ha ögon, som ser


Kommentarer
Postat av: Anonym

oj.. det där kan vara dom finaste ögonen jag någonsinn sett.

2009-02-21 @ 23:42:17
URL: http://thesmallstream.blogg.se/
Postat av: alice

oj, det där kan nog vara den finaste dikten jag någonsin läst

2009-02-22 @ 15:24:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0