nattmix





signaler som varvar från varmt till kallt

konstgjorda fingrar

vill ha mer


jag vill ha ögon, som ser

som ser oss

-

det jag känner

när jag luktar

gör mig lugn

som en drog

larvigt ord om drog

kärlek


jag känner kärlek

går in i lungorna

sen ut

sen in, och ut
jag vill andas hela tiden

det är det ända jag har kvar


det ända jag äger

från dig

-


eller iallafall den kärlek jag mött

sjuk kärlek, skadad kärlek

-

rostfärgat tunnt glas

avhuggen röd matt färg

från grund är det jord

till topp lyser de som sol


mjuk rödflammig rörelse

rynkor om du snuddar

rött av pensel, biten


kristall i en form

runt, kallt och varmt

fram och bak

bak och fram

du får inte röra

-

kan jag någonsin få se dig igen?

-

jag ser också att du blinkar, blinkar hysteriskt
jag önskar jag kunde hjälpa dig
jag blundar, och våra blickar möts aldrig

jag öppnar ögonen

-

jag vill titta

jag gör det

genom en smal springa

mellan mina ögonfransar

och hans handflator

jag tittar inte på dig

jag ser inte dig

jag vill inte titta på dig

jag vill inte se dig

varför står du här?

-


så fort man tänker på något

så aktiveras det


känner du det

känner du att jag tänker på dig

-

de små, han den yngsta, jag som aldrig når

hög volym in i fyra öron som blöder

som pulserar i takt med hjärtat


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0