Phone home?


 
Godmorgon.
Sätt på låten innan du läser. Det är din uppgift idag.


Nu har jag gått upp, för 50 min sen, och ska snart börja plugga. Precis som igår morse så behöver jag gå igenom de sista och sätta de plats, samma visa.
Det ser ut att gå bra dethär med. Jag hoppas på de bästa, försöker tro på mig själv, de kan ju vara till stor hjälp.

Kryssning stod halvt på schemat men nu har hytterna höjt sitt dumma pris så det blir ingenting, och Marcus som jag skulle träffat efter provet kommer inte hem förens på måndag, de va ju bra tajmat alltihopp. Jag måste ju fira att proven är slut på något sätt. Men frågan är hur? En kväll för bara mig, jag ensam, tända ljus, slappna av och bara fokusera på att jag har varit bra. Eller gå ut, och röja och maxa lyckan?

Nu låter ju detta självklart som de bästa som kan hända mig. På sätt och vis är de det. Skolan har jag inte varit någon höjdare i, inte varit något jag velat gå till på morgonen när man vaknat av den där äckliga väckaklockan som skriker i öronen (fast de är egentligen på rätt så låg volym). Sista terminen av mina 13 långa skolår, eller jag kanske ska säga de sista 3 åren, så tappade jag gnistan helt och hållet, försökte ställa mig in på att kämpa gång på gång men gick inte. Det är ungefär så som dem som har ett nyårslöfte om att "börja träna, börja sitt nya liv, ett sunt liv". Lite så var det, för detdär funkar ju aldrig, man tror de går och efter en kort tid faller man tillbaka till äldre mönster. Skolan var en ständigt pågående ond cirkel.
Skolan är inte min bästa kompis.

Nu förstår ni nog varför jag tar detta på allvar, och inser hur jävla glad jag kommer vara efter att det är över.
Provet håller på, samma tid som gårdagens prov, mellan 13:00-17:00. Hjälp mig gärna med en snäll tanke så kanske det går bättre.

Ha en jättebra dag! Det ska bli strålande sol.
Puss Lo




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0