s. 78 i Hemkunskapsboken




Fredag och det rullar och rullar. Är glad, lycklig och vill bara le hela tiden, mot allt och alla. Är nu klar med proven jag pluggat som en galning för, och det känns som de gått bra, är nog säker på att jag blir godkänd, men man ska aldrig säga aldrig.
Andra anledningar till varför jag är så glad är för att jag ska ut ikväll med Mamma och Agnes. Bord är bokat på Restaurang Elektra, något grekiskt, aldrig varit där, men blir nog bra, med mitt humör verkar ju allt förvandlas till guld. Imorgon ska jag på spelning, få se Joel spela, deras band "Your Ugly Friends". Sen blir det avskedskalas för Lisa (en gammal klasskamrat) som ska åka till Tyskland om dansa. Så det blir en riktigt bra kväll.


Sista tryckaren. Det är något jag önskar fanns på varje bar, klubb, disco, kalas, födelsedagsfirande, julafton.. etc. Ja jag tycker och tror att det skulle bli så mycket mysigare stämning mellan människorna här i detta land då. Eller iallafall i just den stunden. Man bjuder upp till dans/Blir uppbjuden och dansar sista tryckaren till någon fin ballad, det är ju som pricken över i:t, som grädden på moset.
När jag blir stor... då ska jag öppna upp värsta röjstället som bara pumpar en massa tung musik och kvällarna ska vara galna. Bara en regel ska finnas, allt annat ska vara tillåtet (förutom då att göra varandra illa) en regel, det är att sista låten förvanlas till en ballad och alla ska dansa tryckare, det är en rätt simpel regel.

Nu ska jag ut och springa. Långspåret. Lillspåret är till för töntar (mamma&pappa)
Dagens citat: Ett leende kostar mindre än elektriskt ljus, och ändå lyser de upp mer i ett hem.
Puss Lo

Juste fasen, jag ska börja dansa igen! Det är en till anledning till att jag är så glad !
så hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0