I love it



Hej, louise här.
Idag har varit en dag med många intryck, från bakverk till konst.
Dagen börjar med att jag vaknar, kommer på att mobilen varit på ljudlös hele natten, så jag checkar mobilen. Ser att jag fått ett sms, en dikt, en oerhört berörande dikt.
Dikten lyder på detta vis:


hon sov ej, tankarna knarkar nu
drömmer om vit strand, dyker upp i hennes gröt
mörk espresso, gömmer sig i svart tomrum
om hon bara visste, receptet iväg.


Dagen fortsätter med att jag äter frukost med mamman min, massa gott. Sedan forstätter sagan med att vi bakar, och åker in mot staden, till söder, som glöder, uuuuuuuw. Checkar léget där, handlar lite, käkar lite. Vi hamnade efter några timmar på kulturhuset där vi fastnade med ögonen i konstutställningarna:

Boys are us
 - Maria Friberg
White Sea Black Sea - Jens Olof Lasthein
Fröken livrädd på Sergels torg - Joanna Rubin Drangers

     
     

arå, hejdå

Kommentarer
Postat av: johanna

naaajz :D
skulle inte du repa i skolan idag?

2008-04-12 @ 22:30:04
URL: http://aktuelle.blogg.se
Postat av: mallis

fan va coola tights, var är de köpta? :)

2008-04-18 @ 20:24:34
Postat av: louise

svar till mallis: tack så mycket! dem är köpta på "monki" :D

2008-04-18 @ 22:43:38
URL: http://louielo.blogg.se
Postat av: Sandra

Vilken fin halsduk! vart är den ifrån? :)

2008-05-04 @ 17:57:41
Postat av: louise

jamen tack så mycket! den är ifrån wedins accent :)

2008-05-04 @ 22:09:37
URL: http://louielo.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0